Le portail officiel :Ville de MontréalAccueilMon dossierAideEnglish
Site Web du Réseau des bibliothèques publiques de MontréalCatalogue Nelligan :  Toutes les collections – Adultes et Jeunes
 

Réserver ce titre Ajouter à vos coups de coeur Ajouter au panier Retourner à la liste Nouvelle recherche
 
 
 

 
     
Limiter la recherche aux exemplaires disponibles

 
     
 
Titre Hit makers : the science of popularity in an age of distraction / Derek Thompson.
Auteur Thompson, Derek, 1986- author
Éditeur New York : Penguin Press, 2017.
©2017.
Notice 5 de 13
Résultat Titre précédent Titre suivant
 
 
Sujet anglais Consumers
Popularity -- Social aspects
Marketing -- Social aspects
Product management
Sujet français Consommateurs
Popularité -- Aspect social
Marketing -- Aspect social
Produits commerciaux
Description 344 pages : illustrations ; 25 cm.
Bibliographie Includes bibliographical references (pages 311-334) and index.
Dépouillement Part I: Popularity and the mind -- The power of exposure: featuring Claude Monet, Adele, and Donald Trump -- The Maya rule: featuring ESPN, Spotify, and the first NASA space station -- The music of sound: featuring John F. Kennedy, Barack Obama, and ABBA -- Interlude: The chills -- The myth-making mind I: the force of story: featuring Star Wars, Isaac Asimov, and Hollywood psychohistory -- The myth-making mind II: the dark side of hits: featuring Hungarian vampires, Disney princesses, and cable news -- The birth of fashion: featuring Taylor Swift, the printing press, and the laugh track -- Interlude: A brief history of teens -- Part II: Popularity and the market -- Rock and roll and randomness: featuring the Mona Lisa, "Rock around the clock," and chaos theory -- The viral myth: featuring Fifty Shades of Grey, John Snow, and Pokémon GO -- The audience of my audience: featuring Etsy, Bumble, and Moonies -- Interlude: Le panache -- What the people want I: the economics of prophecy: featuring Game of Thrones, Seinfeld, and Shazam -- What the people want II: a history of pixels and ink: featuring the tabloid, the television, and the news feed -- Interlude: 828 Broadway -- The futures of hits: empire and city-state: featuring Mickey Mouse, BuzzFeed, and Kid A.
Résumé "An Atlantic senior editor presents an investigation into the lucrative quality of popularity in the 21st century to share economic insights into what makes ideas, productions and products successful,"--NoveList.
ISBN 9781101980323 (hardcover)
   
   
 
Bibliothèque Note Cote Statut
 BENNY - Adultes - Documentaires    306.3 THO  DISPONIBLE
 DU BOISÉ - Adultes - Affaires    306.3 T469h 2017  DISPONIBLE
 JEAN-CORBEIL - Adultes - Documentaires    306.3 T  DISPONIBLE
 
 
 
   
   
Notice 5 de 13
Résultat Titre précédent Titre suivant

 
 
  Crédit, bandeau Nelligan :
Roseline Granet, Monument à Émile Nelligan (2005).
Square Saint-Louis, arrondissement du Plateau-Mont-Royal, ©Ville de Montréal 2006.